مبانی SEO که همه طراحان وب باید درکش کنند

سایتی با زیباترین طراحی، بهترین و مفید ترین اطلاعات در دنیا اگر نتواند اطلاعات، محصولات و خدماتی که افراد می خواهند را ساده در اختیارشان قرار دهد سایتی است بیهوده. با اینکه بسیاری از طراحان وب فکر می کنند بهینه سازی موتور جستجو ( SEO ) بخشی از کارشان نیست، باید بگویم این حقیقت ندارد. انجام درست SEO به معنای فریب موتور های جستجو نیست، بلکه یعنی وب سایت به راحتی توسط افرادی که به دنبالش هستند پیدا شود.

با اینکه متخصصان معتبری هستند که برای مدت زمان طولانی استراتژی SEO بسیار پیشرفته تری را روی یک وب سایت پیاده کنند، مبانی نیز وجود دارد که باید از همان ابتدا قسمتی از همه وب سایت ها باشد. این مبانی و شیوه ها همان هایی هستند که یک طراح وب باید درک کند و آماده باشد تا در کاری که انجام می دهد بگنجاند.

محتوا پادشاه است

هدف تمام موتورهای جستجو این است که مطمئن شوند بهترین و با کیفیت ترین محتوای هر سایت در صدر جستجویشان قرار بگیرد.

در حالی که شماری از فاکتورهای خاص در الگوریتم موتور های جستجو در نظر گرفته می شود، این الگوریتم مرتب تغییر می کند، یک محتوا که از کیفیت مناسبی برخوردار باشد در موفقیت SEO یک سایت بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

معمولا افراد برای تحسین جلوه های بصری یا اسکرول کردن کد های یک پیج به سایتی نمی روند، همه به سایت می روند تا محتوای آن را ببینند. محتوای مناسبی که کاربردی، مرتبط و به موقع باشد بازدید کنندگان را تشویق می کند تا این محتوا را از طریق لینک در شبکه های اجتماعی ، وب سایت ها، ایمیل و یا از راه ساده ی گفتن و نام بردن از سایت با دیگران به اشتراک قرار دهند. این لینک ها به منزله رای اعتماد به محتوای سایت به حساب می آیند و باعث می شوند موتور های جستجو متوجه شوند که این محتوا از کیفیت خوبی برخوردار است.

هرچه رای های اعتماد که همان لینک ها هستند بیشتر شود توجه موتور های جستجو به این سایت نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

تمام نقشه های SEO برای وب سایت ها باید شامل محتوایی قوی باشد. پس مطمئن شوید که آماده سازی محتوا از اولین گام ها باشد.

اهمیت ساختار

ساختار یک سایت روی اینکه چگونه ربات های موتورهای جستجو می توانند به صورت موثر در بین صفحاتش بگردند و محتوایش را درک کنند تاثیر دارد.

کدی که به خوبی اندازه گیری شده باشد با جدایی مناسب از ساختار و استایل ( HTML و CSS ) به موتور جستجو کمک می کند که سریع در بین صفحات حرکت کند. استفاده مناسب از عناصر HTML نیز کمک می کند مطمئن شوید موتور جستجو محتوای سایت را در ک کرده و می تواند با دقت به سایت رتبه دهد.

همخوانی سایت با گوشی های همراه و دیگر دستگاه ها

باید مطمئن شوید که سایت به خوبی روی همه نوع دستگاه با سایز مختلف صفحه نمایش کار می کند، این کار بیشتر روی تجربه کاربری تاثیر دارد و به بازدیدکننده کمک می کند به راحتی با سایت کار کند اما این ویژگی روی SEO سایت نیز تاثیر گذار است.

عملکرد

وب سایت باید در تمام مرورگرها به سرعت بالا بیاید، چه در کامپیوترهای دسکتاپ، چه در دستگاه های تلفن همراه.

روش ایجاد ساختار یک سایت و منابعی که نیاز دارد از جمله عکس، ویدئو و غیره روی عملکرد کلی سایت تاثیر خواهد گذاشت و اگر این عملکرد بد باشد می تواند تاثیری منفی روی رتبه بندی سایت داشته باشد.

توجه کردن به برچسب های متا

یکی از جنبه های طراحی سایت و SEO که اغلب مورد سوءتفاهم قرار می گیرد، نقش داشتن برچسب های متا HTML در وب سایت است، اما این نقش درباره بهینه سازی موتور های جستجو نیست. سال ها پیش برچسب های متا روی رتبه کلی سایت تاثیر داشتند، اما آن روزها دیگر گذشته. ( برچسب های متا حاوی اطلاعات و یا متادیتا درباره وب سایت هستند. این اطلاعات در قسمت <head> یک سند HTML قرار دارد. این اطلاعات برای خواندن بازدیدکنندگان نیست، بلکه برای مرورگرها، وب سرورها و موتورهای جستجو در نظر گرفته شده است. )

لینک ها

بهترین روش برای بالا بردن رتبه کلی یک سایت افزایش لینک های ورودی آن است – اما همه لینک ها یکسان ساخته نشده اند. لینک هایی که به شیوه های غلط و اسپم به سایت داده می شود به جای کمک باعث صدمه به رتبه می شوند. لینک هایی می توانند برایتان مفید باشند که از سمت سایتی مشهور بیایند. بهترین روش برای دستیابی به چنین لینک هایی محتوای با ارزش و با کیفیت است که دیگر سایت ها نیز آن را به اشتراک بگذارند. همه چیز در چیدمان SEO با کیفیت با محتوا شروع می شود و با محتوا نیز به پایان می رسد.

منبع:بدونیم




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code